Tiskové zprávy (47. ročník)
Zpět na výpis zpráv.Pátý ročník Duhové kuličky již nyní s úspěchem
10. 5. 2007 | DUHOVÁ KULIČKA – MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ REKLAMY - 31. května – 1. června 2007 Již popáté letos proběhne mezinárodní soutěž reklamy zaměřené na dětského diváka s názvem Duhová kulička. Soutěž je doplněna o odbornou konferenci Dítě a reklama zaměřující se na d Páté narozeniny Duhové kuličky jsou již nyní korunovány úspěchem. Do letošního ročníku soutěže byl přihlášen historicky zatím nejvyšší počet příspěvků. Největší počet přihlášek zaznamenala kategorie TV reklamy, těsně následovaná počiny v oblasti tiskové reklamy. Zájmu se dočkala také nová kategorie rozhlasové reklamy.Mezinárodní odborná porota bude mít tedy letos plné ruce práce. Jejím předsedou není nikdo jiný, než garant projektu a čestný ředitel soutěže, pan Jiří Mikeš. Mezi dalšími arbitry, kteří rozhodnou o úspěchu či neúspěchu soutěžních příspěvků dále zasednou: Monica Pignal, dcera Tomáše Bati ml. a předsedkyně představenstva Nadace Tomáše Bati, Robin Lewis, dlouholetý nezávislý konzultant v oblasti marketingu a reklamy (Velká Británie), dále jména známá především z českého reklamního trhu, jako jsou Martin Štěpánek (výkonný ředitel agentury Publicis Praha, prezident AKA ČR), Martin Charvát (kreativní ředitel agentury Mark BBDO, Lars Killi (McCann Erickson Praha), Jan Binar (McCann Erickson Praha), Daniel Růžička (kreativní ředitel Young & Rubicam Praha), Jiří Janoušek (viceprezident a výkonný ředitel AKA ČR) a Štěpán Wolde (Arbo Media).
Verdikt odborné poroty pak doplní rozhodnutí dětské poroty, složené z dětí zlínských základních škol. Garantem dětské poroty je paní doc. PhDr. Jitka Vysekalová, PhD., předsedkyně České marketingové společnosti a uznávaná odbornice nejen v oblasti dětské reklamy.
Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen Duhová kulička pak proběhne v rámci Duhové párty, ve čtvrtek 31. 5. 2007, ve 21.00 h. ve zlínském Velryba Music Baru. Součástí večera je mimo jiné tematická festivalová přehlídka reklamních spotů z celého světa.
Nedílnou součástí projektu je odborná konference Dítě a reklama, která se uskuteční ve dnech 31. 5. a 1. 6. 2007 v prostorách Baťovy vily ve Zlíně. Letošní ročník konference přináší novinku v podobě rozšíření odborných seminářů do dvou dnů.
Téma Dítě a reklama obecně patří k nejdiskutovanějším problémům současnosti. Dětská reklama na evropské úrovni se dnes potýká s vlnou restrikcí a zákazů. Posláním Duhové kuličky, jako mezinárodně ojedinělého projektu, který se této problematice věnuje, je poukázat na fakt, že reklama zaměřená na děti jim může prospět. Prioritou je snaha prostřednictvím výchovy připravit děti na svět, do kterého vstupují.
Ve dvou konferenčních blocích proběhnou přednášky na téma dětského stravování, diskutovat se bude také o nových trendech v oblasti her pro děti, o tom, jak naši nejmenší spotřebitelé reagují na marketingová sdělení, či jak vybrat ty správné kanály, které tuto specifickou a velmi náročnou cílovou skupinu mohou efektivně zasáhnout. V této souvislosti přijali pozvání například Robin Lewis (nezávislý odborný konzultant, Velká Británie), Lenka Staňková (Lego ČR), Jiří Holeček (Pompo), nebo Jitka Vebrová a Eva Čekalová ze společnosti Millward Brown a další. Součástí doprovodného programu konference je odborná konference Reklama v kultuře a cestovním ruchu, která se koná pod záštitou hejtmana Zlínského kraje. Konference proběhne ve čtvrtek, 31.5. 2007 v čase od 9.00h do 12.00h v Baťově vile ve Zlíně. Ve dvou blocích zde vystoupí doc. PhDr. Jitka Vysekalová, PhD. (předsedkyně České marketingové společnosti) s tématem Marketingová komunikace a segmentace v cestovním ruchu a Mgr. František Petrák (SUPŠ Uh. Hradiště), který přednese příspěvek s názvem Grafický design v praxi.
Projekt je součástí programu Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež ve Zlíně a koná se pod záštitou Evropské asociace komunikačních agentur (EACA) a Asociace komunikačních agentur ČR. Hlavním mediálním partnerem akce je časopis Marketing&Media. Dalšími partnery jsou Zlínský kraj, Česká marketingová společnost, Nadace Tomáše Bati, AVONET a Screenvision.
Více informací o projektu naleznete na adrese www.duhovakulicka.cz, kde je také možné zhlédnout všechny soutěžní práce.
Přehled soutěžních kategorií pro rok 2007:
- Televizní spoty zacílené na děti a mládež
- Televizní spoty s dětskou sociální tematikou
- Televizní spoty v nichž jako hlavní postava vystupuje dětský herec
- Tisková reklama zacílená na děti a mládež
- Tisková reklama s dětskou sociální tematikou
- Rozhlasové spoty zacílené na děti a mládež
- Rozhlasové spoty s dětskou sociální tematikou